План-конспект урока по теме Perfect tenses

Тема урока: Perfect tenses, закрепление материала.

Продолжительность: 45 минут

Тип урока: комбинированный

Цели урока:

обучающие: повторение и закрепление нового лексического и грамматического материала;  приобретение практических навыков при работе с диалогами; приобретение практических навыков поведения в конкретных речевых ситуациях;

развивающие: развитие интереса у учащихся к общению на  английском языке; развитие творческих способностей

и фантазии у учащихся; развитие способности к продуктивным речевым действиям.

воспитательные: воспитание культуры общения на английском языке;  воспитание чувства коллективизма;

Оборудование: учебник, доска, мел, магнитофон с аудиозаписями, индивидуальные карточки и раздаточный материал.

Речевой материал: лексический и грамматический материал, усвоенный на предыдущих  уроках.

Конспект урока по английскому языку

Ход урока

Деятельность учителя

Деятельность

учащихся

Примечание

1. Организационный момент

Let’s start our lesson.

Stand up!

Good afternoon. I am glad to see you

Take your sits

So how are you guys?

And what about girls?

All right!

Who is absent today

Today we will discuss Nina’s problem. As you know she has a problem with her boyfriend .

2. Фонетическая разминка

And now listen to the dialog between Nina and Cleo.

Keep silence please

Прослушиваем диалог без книги.

And now listen to this dialog one more time, but you can use your papers.

Следят за текстом

3. Работа с лексикой

Do you understand it?  Good!

So answer my questions:

1) What is Nina feeling?  She is feeling homesick and depressed.

2) Had Nina taken the job?

3) Did she get a letter from her boyfriend?

4) Does Peter love Nina?

5) Why Nina took the Job?  She took the job because she wanted to.

Very well.

Работа с учебником

Now let us work in pairs with your neighbors

One of you is Nina, another is Cleo.

I will give you 2 minutes to read this dialog.

Теперь поменяйтесь ролями

I will give you 2 minutes again.

Do you understand?

Good for you!

Подхожу к доске:

So having read this dialog you might probably paid your

attention to this W.C. I wish I had/had not

What does it mean. How do you translate it

You please go to the blackboard and write down this sentences.

I wish I had an angel

I wish I had a car!

I wish I hadn’t taken this job

I wish I had stayed at home

And you open the copy-books, write down the date.

Write down this sentences and translation

By the way what tense is used in these sentences.

Quite right.

А как образовываются времена группы Perfect?

Пишу на доске вспом гл to have + смысловой гл в 3 форме.

А если хотите поставить отрицание, то куда ставиться not?

А задавая вопрос, то с чего он должен начинаться?

Раздаю ученикам билеты

Make up right sentences:

She has just lost her diamond ring

I have already eaten the soup

He had broken the plate

He had smoked my cigarettes.

Are you ready?

Well, who wants to read the right variants?

Who of you can translate the following sentence

Я взял карандаш.

I have taken the pencil.

Я не взял карандаш

I have not taken the pensil

Взял ли ты карандаш

Have you taken the pencil

Sit down please.

You please go to the blackboard.

Translate: Я только что купил цветы для своей девушки.

I have just bought the flowers for my girlfriend.

Я еще не купил цветы для нее

I have not bought the flowers for her yet

Купил ли ты цветы для моей девушки.

Have you bought the flowers for my girl

Let us get down to ex 4.

You must find words in the story connected with the feelings to fill the blanks.

Depressed, miserable, unhappy, better, embarrassed.

So open your record books to write down the home task.

You must learn by heart this dialog, and do ex №1

4. Домашнее задание

Write down your home task

Learn by heart dialog between Nina and Cleo and complete ex 1 on p 46,

So our lesson is over.

Your marks are…

Thank you for your work.Good bye!

So we are/ We are glad to see you too.

I am fine/so so/good.

Of course/yes/sure

Идут ответы на вопросы.

Работа с текстом

Жаль, что у меня не …

Если есть проблемы, помогаю их решить.

Отвечают на поставленные вопросы, если что-то непонятно, то разъясняю

Составляют правильные предложения

Yes/of course

May I/

I can translate this sentences

Bye-bye

3 минуты

8 минут

6 минут

23 минуты

5 минут

1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Сейчас вы читаете: План-конспект урока по теме Perfect tenses